מערכת הדמיה חדישה לבדיקת תהליך הבליעה

רקע

כ-30% מאוכלוסיית המטופלים במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, סובלים מהפרעות בתהליך הבליעה ברמת חומרה מסוימת. בין הגורמים להפרעות אלה הן פגיעות נוירולוגיות כמו, אירוע מוחי, חבלת ראש וכן מחלות נוירומוסקולריות כמו פרקינסון וניוון שרירים. הפרעות הבליעה עלולות לגרום להתייבשות, תת תזונה , דלקת ריאות, לחנק ואף למוות. מכאן, החשיבות הרבה של האבחון המוקדם.

Fiberoptic Endoscopic Evaluation of Swallowing (FEES) הינה בדיקת בליעה אובייקטיבית בהדמיה ונחשבת כ-Gold standard. הבדיקה מתבצעת על ידי רופא/ה וקלינאי/ת תקשורת באמצעות סיב אופטי  הכולל מצלמה המחוברת למסך מחשב. הסיב מוחדר ללוע דרך הנחיר  ועל ידי כך ניתן לצפות ולצלם את תהליך הבליעה בזמן אכילה או שתיה.

הצורך

לרשות המרכז הרפואי עומדת כיום מערכת הדמיה ותיעוד מיושנת , מרובת תקלות חוזרות ונשנות, המשבשות את רצף העבודה. אי ביצוע הבדיקה בצורה מושלמת עלול לסכן חיים. לאור זאת, יש צורך לרכוש מערכת חדישה  ומשודרגת.
המערכת חיוניית עבור המטופלים שלנו, הסומכים עלינו שנדאג להשיג עבורם את הציוד הטיפולי השיקומי והחדשני ביותר, גם כשהיא נמצאת מעבר לטווח המימון הציבורי הרגולטורי.

המענה

מערכת ההדמיה של חברת  OLYMPUS הינה מערכת חדישה באמצעותה מתאפשר אבחון אובייקטיבי של הפרעות הבליעה במטרה למנוע סיבוכים והתחלת הטיפול הנדרש בהקדם. בנוסף על צילום תהליך הבליעה, יש צורך במערכת תיעוד. השימוש בתוכנת התיעוד של חברת  , ORPHEUS מאפשר תיעוד של תוצאות הבדיקות ועיבוד נתונים.
הודות לכך, ברמת הפרט – ניתן יהיה לעקוב אחר שינויים במצב המטופל באופן מדיד ושיטתי ובהתאם לכך לקבוע את תכנית ההזנה הבטוחה והמתאימה לו, מבחינת מרקמי המזון והשתייה המותרים.
ברמת האוכלוסייה – התיעוד יאפשר ביצוע מחקרים בתחום הפרעות הבליעה. יתרון נוסף של מערכת ההדמיה הוא באפשרות לבדוק את מצב מיתרי הקול ברזולוציה טובה יותר. לממצאי בדיקה זו חשיבות רבה גם בקבלת החלטות לגבי הגמילה מקנולה (צינורית לנשימה) במטופלים שאובחנו עם כשל נשימתי ונזקקו לקנולה.

רכישת המערכת, תסייע לנו במימוש החובה שאנו רואים לעצמינו,  בהענקת  הטיפול הרפואי המתקדם ביותר.   

עלות מערכת ההדמייה OLYMPUS- 268,266 ₪
עלות תוכנת התיעוד ORPHEUS - 41,706 ₪

אפשרות הקדשה
כאות הוקרה על תרומתך נשמח להקדיש
לכבודך שלט בשם שיצוין על ידיך

שותפים
שירותי בריאות כללית
Israel Healthcare Foundation IHF

אנו פונים לתורמים נוספים במידת הצורך

שיתוף

fACEBOOK
Print
WHATSAPP