שיפוץ המחלקה לשיקום שדרה ע”ש אורנשטיין

איש העסקים היהודי-אמריקאי, הנרי אורנשטיין, ואשתו סוזי, המתגוררים בניו- ג’רסי, ארה”ב, תרמו מיליון ורבע דולר לשיפוץ המחלקה לשיקום שדרה (Spinal Rehabilitation Department) ל”בית החולים לוינשטיין” ברעננה.

לקראת יום השואה שיצוין השבוע ביום חמישי, השלימו איש העסקים היהודי-אמריקאי, הנרי אורנשטיין, ואשתו סוזי, המתגוררים בניו- ג’רסי, ארה”ב, את תרומתם בסך מיליון ורבע דולר לשיפוץ המחלקה לשיקום שדרה (Spinal Rehabilitation Department) ב”בית החולים לוינשטיין”ברעננה.

אורנשטיין (96), ניצול שואה שנולד בחרוביישוב, פולין, הינו תורם ענק למדינת ישראל. בנוסף לתרומה המשמעותית ל”בית לוינשטיין”, הוא כבר הקים בקרית-אונו בית-אבות לניצולי שואה, ולאחרונה הוסיף ותרם מיליוני דולרים להקמת עמותת “פרויקט אורנשטיין” המספקת מזון לניצולי שואה, קשישים, נוער וילדים בסיכון.  אברהם זילברשטין ז”ל מתל-אביב, שנפטר לפני חודש בגיל 105, היה חברו הקרוב של הנרי אורנשטיין, והוא שהמליץ בפני אורנשטיין לתרום סכום כה גדול דווקא ל”בית חולים לוינשטיין”, העושה ניסים ונפלאות בתחום השיקום.

את הונו עשה אורנשטיין בתעשיית הצעצועים בארה”ב, אליה היגר לאחר מלחמת העולם, ועל-שמו רשומים למעלה ממאה פטנטים בתחומים שונים. בתחילת שנות השבעים הוא רכש מחברת קמארו היפנית את הזיכיון לצעצועי הרובוטריקים לשם שיווקם בארה”ב, ואלו הפכו עם השנים ללהיט עולמי ולסדרת צעצועים וסרטים שוברי קופות. 

מנכ”לית עמותת “פרויקט אורנשטיין“, עו”ד יונית רביב-זילברשטין, ציינה כי השלמת השיפוץ של המחלקה לשיקום שדרה ב”בי”ח לוינשטיין” בסמוך ליום השואה הנו סמלי במיוחד. הנרי אורנשטיין, אשר חווה את זוועות השואה, ואשתו סוזי, פועלים באופן שוטף לשיפור מצבם של ניצולי השואה ושל נזקקים בישראל. אין ספק כי העבודה הנפלאה שנעשית ב”בית לוינשטיין”, למען חולים ופצועים, עולה בקנה אחד עם חזונם.

 אירוע חנוכת המחלקה המשופצת לשיקום שדרה, נערך ב- 20 ליוני, 2019. 

 

דנית שכטר, דוברת המרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין: 

“אנחנו מודים מקרב לב לתורם. כמו כן, אנו מודים לקופת חולים כללית הנושאת בעיקר עלויות השיפוץ הכולל של בית החולים בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, וכן תודתנו למנהל בית החולים, פרופ’ עמירם כץ, ולעמותת הידידים של בית לוינשטיין בראשות מר ארז מלצר ובהנהלת גב’ שולה מליק, שגייסו וליוו את תהליך התרומה ושיפוץ המחלקה מקרוב.

טקס חנוכת המחלקה לשיקום שדרה ע"ש אורנשטיין