מערכת RehaCom לטיפול קוגניטיבי

רקע

במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין, מאושפזים מטופלים לאחר נזק מוחי הנגרם על רקע חבלות מוח, אירוע מוחי , גידולים,  טרשת נפוצה וכדומה. הנזק המוחי  עשוי לבוא לידי ביטוי  בליקויים מוטוריים וקוגניטיביים. בהתאם לדרגת הפגיעה ומאפייני המטופל , ליקויים אלה גורמים  לקושי בביצוע פעולות יומיומיות כגון רחיצה, לבישה, אכילה, פעילות פנאי ופגיעה בכושר ההשתכרות ובלימודים.
ההתערבות הקוגניטיבית ניתנת  במרכז הרפואי,  על ידי שירות הריפוי בעיסוק שהינו בעל מוניטין ברחבי העולם בזכות פיתוח כלי ההערכה בתחום הקוגניטיבי. התערבות זו כוללת בין השאר אבחון של בעיות קוגניטיביות כמו קשיים בזיכרון, בהתמצאות במרחב , בעיות קשב וריכוז ועוד,  וקביעת  תכנית טיפול אישית המותאמת למטופל.

הצורך

כיום, בחלק מהמחלקות , עומדת לרשות צוות הריפוי בעיסוק מערכת  RehaCom, המאפשרת תרגול קוגניטיבי במגוון תחומים ובמגוון רמות. המערכת ידידותית למשתמש וזוכה להערכה גם מצד הצוות המטפל. על מנת להרחיב את השימוש במערכת, נחוצה  לנו מערכת  RehaCom נוספת מסוג זה.

המענה

מערכת RehaCom   הינה מערכת דיגיטלית המיועדת לטיפול במטופלים הסובלים מבעיות קוגניטיביות בעקבות נזק מוחי.
לרשות המטופל מקלדת מיוחדת ונוחה הכוללת מספר מצומצם של מקשים , המקלה על מטופלים הסובלים גם מבעיות מוטוריות בגפיים העליונות. התוכנה כוללת מגוון מטלות לתרגול פונקציות קוגניטיביות בסיסיות ומורכבות תוך התאמה מדויקת למצבו הקוגניטיבי של המטופל. 

התכנה מאפשרת גם את הערכת מצבו של המטופל והתאמת הרמה באמצעות סוללת תרגילים בתחומים כמו : ערנות, קשב, זיכרון, שדה ראייה, התמצאות מרחבית. התרגול בעזרת התוכנה כולל ביצוע מטלות שכל אחת מהן ממוקדת ברכיב תפקודי ספציפי, ובדרגת קושי המשתנה בהתאם לחומרת הפגיעה והתקדמות המטופל. כך לדוגמא, במטלה המיועדת לשפר את יכולת זיהוי וזכירת אנשים, המטופל נדרש לזכור פנים ספציפיות  מתוך סדרת פנים המוצגת בפניו. במטלה בדרגת קושי גבוהה יותר, נוסף לכך מידע על השם והמקצוע, אותם עליו להצמיד לפנים הנכונות. זהו תרגיל אחד לדוגמא מתוך מגוון רחב ומדורג של תרגילים מתחומי קוגניציה שונים.
רכישת מערכת  RehaCom נוספת,  תסייע לנו במימוש החובה שאנו רואים לעצמינו,  בהענקת  הטיפול הרפואי המתקדם ביותר.   

עלות המערכת: 33,400 ₪

אפשרות הקדשה
כאות הוקרה על תרומתך נשמח להקדיש
לכבודך שלט בשם שיצוין על ידיך

שותפים
שירותי בריאות כללית
Israel Healthcare Foundation IHF

אנו פונים לתורמים נוספים במידת הצורך

שיתוף

fACEBOOK
Print
WHATSAPP